Váš prohlížeč je zastaralý!

Pro správné zobrazení těchto stránek aktualizujte svůj prohlížeč.Aktualizovat prohlížeč nyní

Pod dohledem stolových hor

Trasa se vine po silničkách, kde pískovcové monumenty stolových hor střídají nenápadná údolí říček a rybníčků. Můžete se jen tak kochat rozmanitostí místní přírody anebo okořenit vyjížďku výstupy na stolové hory Děčínský Sněžník a Großer Zschirnstein. Z Maxiček vyrazíte po cyklotrase 23 (CT 23) směr Děčínský Sněžník. Z obce Sněžník k rozhledně jsou to ještě 2 km stoupáním po asfaltové cestě. Po návratu z rozhledny se vrátíte na křizovatku s restaurací a parkovištěm a odbočíte vpravo.

Po 2 km po CT 23 se dostanete na rozcestí a ve výrazné pravotočivé zatáčce se dáte doleva. Po 1,5 km na dalším rozcestí odbočte doprava po žluté Fuchsbachstraße. U mostku Alte Flößerbrücke můžete odbočit lesní cestou (cca 2 km) na Kristin Hrádek, kde se nabízí výborné občerstvení a poté se vrátit. Od Flößerbrücke pokračujte rovně po zelené k rybníčku Taubenteich. Odtud pojedete opět po žluté, která cca po 2 km odbočí, a vy pojedete pořád rovně podél potoka Krippenbach. Na dalším rozcestí odbočí vpravo a vy pojedete po zelené Schifferweg. Na této cestě potkáte odbočku na Großer Zschirnstein, vyhlídku na stolové hoře. Můžete si na ni vyjít pěšky necelé 2 km po červené turistické značce nebo pokračovat dál. Na rozcestí odbočíte doprava po cyklotrase, která přechází v zelenou lesní cestu. Touto cestou přejedete hranici na tzv. České bráně a po pár stech metrech budete opět na asfaltové cestě, která vás dovede zpět na Maxičky.

Náš tip

Občerstvení v restauraci Kristin Hrádek – pochutnáte si na vybraných staročeských specialitách.

Nej na trase

Děčínský Sněžník – pískovcová stolová hora, která se svými 723 m představuje vrchol Děčínské vrchoviny a také je největší a nejvyšší stolovou horou v ČR. Dominantou je zde kamenná rozhledna nabízející malebné panorama okolního kraje.

Großer Zschirnstein – tato stolová hora také skýtá nádherné rozhledy, za kterými si ale raději vyšlapejte pěšky cca 1,7 km po červené turistické značce.

Praktické

Z obce Sněžník k rozhledně jsou to ještě 2 km stoupání po asfaltové cestě. Při zpáteční cestě volte přiměřenou rychlost s ohledem na ty, kteří ještě k vrcholu šplhají.

Fotogalerie

Díky Vašim příspěvkům lze Děčín obdivovat i online. Tagujte fotky na Instagramu pomocí #idecin a my je tu rádi ukážeme.